Wat is de betekenis van Positionering?

2024-12-08
Media monitoring begrippenlijst

Clipit media (2020)

Positionering

Positionering is de onderscheidende en herkenbare voorkeurspositie van een merk, product of dienst in het brein van de doelgroep. Dit wordt door organisaties bereikt door op een strategische wijze een merk, product of dienst te positioneren. Wanneer een merk een voorkeurspositie wil verkrijgen ten opzichte van andere merken, wordt er gebruik gemaak...

2024-12-08
Begrippenlijst consultancy and venturing

Jim Emanuels (2017)

Positionering

Bedrijven kunnen op vele manieren een markt bedienen. Dit vraagt een duidelijke keuze. Aanbieders moeten benoemen hoe zij een speelveld willen benaderen en hoe zij in hun uitstraling en waardepropositie willen worden gezien in vergelijking met bestaande en toekomstige concurrenten. De positionering is het gewenste beeld op het netvlies van klanten...

2024-12-08
Muiswerk Educatief

Muiswerk Educatief (2017)

positionering

positionering - zelfstandig naamwoord uitspraak: po-siet-sjo-ne-ring 1. plaats van een bouwwerk op een stuk grond ♢ bij de positionering van deze woonhuizen is rekening gehouden met het winkelcentrum 2. plaats van een product te...

2024-12-08
De Communicatieprofessional

Piet Hein Coebergh (2015)

positionering

De onderscheidende positie in het brein van de doelgroep.

2024-12-08
Merel Smedes

Eigenaar Communicatievogel. Communicatieadviseur.

Positionering

Positionering is het proces waarbij een merk een voorkeurspositie binnen de gedachten van zijn doelgroep krijgt. Dit wordt gedaan door differentiatie ten opzichte van andere merken. Positionering heeft te maken met de beeldvorming van een consument bij een merk. Om een voorkeurspositie ten opzichte van andere merken te krijgen, binnen de gedachten...

2024-12-08
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

positionering

Het bepalen van de plaats van een merk in de markt ten opzichte van andere merken.

2024-12-08
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Positionering

Positionering is een communicatiestrategie waardoor men het eigen merk, produkt, bedrijf enz. in de geest van de doelgroep een van de concurrentie afwijkende plaats tracht te geven, uiteraard op relevante aspecten.

2024-12-08
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

positionering

De gerealiseerde (relatieve) positie van een organisatie, een SBU, een merk of een product in de perceptie van afnemers, ten opzichte van vergelijkbare concurrenten.

Wil je toegang tot alle 11 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-12-08
PR Begrippen Begrepen

PR Begrippen Begrepen (1992)

Positionering

Positionering zijn activiteit waarbij op strategische wijze wordt gestreefd naar een onderscheidend en herkenbaar beeld van de organisatie/producten/diensten bij de publieksgroepen.