Omgevingsfactoren
Factoren waarop de organisatie zelf geen invloed kan uitoefenen.
Felix Hentenaar, Marloes Kooter, Paul Ketelaar (2011)
Ook de ruimte waarin de focusgroepsessie plaatsvindt, bevat kenmerken die van invloed zijn op het gedrag van de deelnemers. De moderator moet niet alleen oog hebben voor de samenstelling van de groep, maar ook voor de fysieke kenmerken van de ruimte en de gevolgen hiervan voor de deelnemers. De volgende fysieke kenmerken zijn in de onderzoeksomgevi...
André Heezen (2005)
Factoren, zoals wetten, regels en het economische klimaat, die van invloed zijn op het beleid van een onderneming.
NIMA (1993)
(omgevingsinvloeden) Invloeden vanuit de macro-, meso- en micro-omgeving op een organisatie die van belang kunnen zijn voor het functioneren van deze organisatie op haar markten en het (strategisch) marketingbeleid. In de analysefase van het marketingplanningsproces wordt uitgebreid aandacht besteed aan de voor de betreffende organisatie relevante...
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: