Wat is de betekenis van non-respons?

2024-04-19
Cijfers spreken

Joep Brinkman & Hilbrand Oldenhuis (2016)

non-respons

Totaal van de personen die de onderzoeker wél benadert met zijn vragenlijst, maar die niet meedoen; ook wel het totaal van de personen aan wie een vraag is gesteld, maar die deze niet beantwoorden.  

2024-04-19
Dit is onderzoek!

Ben Baarda (2014)

Non-respons

Percentage geplande interviews of enquêtes die geen doorgang vinden, onder meer door weigeringen.

2024-04-19
Bedrijfskunde Integraal

Peter Thuis & Rienk Stuive (2011)

non-respons

Percentage personen dat, ondanks uitnodiging, niet meedoet aan het onderzoek.

2024-04-19
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

non-respons

Gedeelte van de steekproef dat geen of onvolledige informatie heeft opgeleverd of dat niet reageerde.

2024-04-19
Basisboek Kwalitatief Onderzoek

Baarda, Bakker, Fischer, Julsing, Peters, van der Velden & de Goede (1995)

Non-respons

Het gedeelte van de onderzoekslijsten dat niet terugkomt of niet bruikbaar is.

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

non-respons

Het aantal ontvangers van een direct-marketingcommunicatie-uiting (telefonische boodschap, mailing e.d.) dat niet heeft gereageerd op de aan hen geadresseerde boodschap. Veelal uitgedrukt in een percentage van de oplage van de mailing. Zie ook: respons.

2024-04-19
Basisboek Methoden en Technieken

Baarda, Bakker, van der Hulst, Julsing, Fischer & van Vianen (1992)

Non-respons

Het gedeelte van de onderzoekslijsten dat niet terugkomt of niet bruikbaar is.

2024-04-19
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Non-respons

Het percentage personen in een steekproefonderzoek waarvan men – door de onbereikbaarheid van de potentiële respondenten of hun weigering tot medewerking aan het marktonderzoek – geen (volledige) informatie krijgt.