non-respons
Totaal van de personen die de onderzoeker wél benadert met zijn vragenlijst, maar die niet meedoen; ook wel het totaal van de personen aan wie een vraag is gesteld, maar die deze niet beantwoorden.
Joep Brinkman & Hilbrand Oldenhuis (2016)
Totaal van de personen die de onderzoeker wél benadert met zijn vragenlijst, maar die niet meedoen; ook wel het totaal van de personen aan wie een vraag is gesteld, maar die deze niet beantwoorden.
Ben Baarda (2014)
Percentage geplande interviews of enquêtes die geen doorgang vinden, onder meer door weigeringen.
Wil Michels (2001)
Gedeelte van de steekproef dat geen of onvolledige informatie heeft opgeleverd of dat niet reageerde.
Baarda, Bakker, Fischer, Julsing, Peters, van der Velden & de Goede (1995)
NIMA (1993)
Het aantal ontvangers van een direct-marketingcommunicatie-uiting (telefonische boodschap, mailing e.d.) dat niet heeft gereageerd op de aan hen geadresseerde boodschap. Veelal uitgedrukt in een percentage van de oplage van de mailing. Zie ook: respons.
Baarda, Bakker, van der Hulst, Julsing, Fischer & van Vianen (1992)
Bronis Verhage (1989)
Het percentage personen in een steekproefonderzoek waarvan men – door de onbereikbaarheid van de potentiële respondenten of hun weigering tot medewerking aan het marktonderzoek – geen (volledige) informatie krijgt.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: