Wat is de betekenis van Micro-omgevingsfactoren?

2024-04-25
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

micro-omgevingsfactoren

Alle variabelen die vanuit de organisatie zelf komen en het marketingbeleid kunnen beïnvloeden.

2024-04-25
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

micro-omgevingsfactoren

(interne omgevingsfactoren) De voor een individuele organisatie interne en in principe beheersbare invloeden. Deze factoren hebben betrekking op de organisatie zelf en de verschillende afdelingen, zoals de organisatiestructuur en -cultuur, het personeelsbeleid, het financiële beleid, het marketingbeleid, productiebeleid en logistiek beleid, in...

2024-04-25
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Micro-omgevingsfactoren

Afdelingen (zoals productie, inkoop en Research & Development of R&D) en middelen (zoals technische, personele en financiële middelen) die deel uitmaken van de organisatie, maar zich buiten de marketingafdeling bevinden.