micro-omgevingsfactoren
Alle variabelen die vanuit de organisatie zelf komen en het marketingbeleid kunnen beïnvloeden.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Alle variabelen die vanuit de organisatie zelf komen en het marketingbeleid kunnen beïnvloeden.
NIMA (1993)
(interne omgevingsfactoren) De voor een individuele organisatie interne en in principe beheersbare invloeden. Deze factoren hebben betrekking op de organisatie zelf en de verschillende afdelingen, zoals de organisatiestructuur en -cultuur, het personeelsbeleid, het financiële beleid, het marketingbeleid, productiebeleid en logistiek beleid, in...
Bronis Verhage (1989)
Afdelingen (zoals productie, inkoop en Research & Development of R&D) en middelen (zoals technische, personele en financiële middelen) die deel uitmaken van de organisatie, maar zich buiten de marketingafdeling bevinden.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: