meso-omgevingsfactoren
Onbeheersbare en beperkt Brtappeltaart beïnvloedbare externe omgevingsfactoren die voor het marketingbeleid relevant zijn, en die hun oorsprong vinden in de bedrijfstak of branche waartoe de organisatie behoort.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Onbeheersbare en beperkt Brtappeltaart beïnvloedbare externe omgevingsfactoren die voor het marketingbeleid relevant zijn, en die hun oorsprong vinden in de bedrijfstak of branche waartoe de organisatie behoort.
NIMA (1993)
Voor het beleid van een organisatie relevante, onbeheersbare en slechts beperkt beïnvloedbare externe omgevingsfactoren, die hun oorsprong vinden in de bedrijfstak of bedrijfssector waartoe de organisatie behoort, zoals veranderingen in aantal concurrenten en intensiteit van de concurrentie, veranderingen op de markt of bij de afnemers, verand...
Bronis Verhage (1989)
De directe omgeving van het bedrijf die bestaat uit klanten, maar ook toeleveranciers, distribuanten (en andere intermediairs), concurrenten en publieks- of belangengroepen.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: