Wat is de betekenis van Mediaplan?

2024-04-25
Media monitoring begrippenlijst

Clipit media (2020)

Mediaplan

Een mediaplan is een onderdeel van het public relationsplan/voorlichtingsplan of van het reclameplan waarin op systematische wijze wordt aangegeven welke (massa)media met welke frequentie en op welke wijze worden ingeschakeld. Het is een tot in detail uitgewerkt plan met daarin de plekken waar de online advertenties, een budgetverdeling, het inkoop...

2024-04-25
Basisboek Online Marketing

Marjolein Visser & Berend Sikkenga (2011)

Mediaplan

Een tot in detail uitgewerkt plan met daarin de plekken waar de online advertenties worden vertoond, een budgetverdeling, het inkoopmodel en de inkoopprijs.

2024-04-25
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

mediaplan

Onderdeel van het reclameplan. Plan waarin de mediadoelstellingen, als afgeleide van de marketingcommunicatiedoelstellingen, de selectie van mediumtypen en van individuele media, de inzet van media (kleur, formaat, frequentie e.d.), de kostenbegroting en het plaatsingsschema worden gespecificeerd.

2024-04-25
PR Begrippen Begrepen

PR Begrippen Begrepen (1992)

Mediaplan

Een mediaplan is een onderdeel van het public relations plan/voorlichtingsplan of van het reclameplan waarin op systematische wijze wordt aangegeven welke (massa)media met welke frequentie en op welke wijze wor­den ingeschakeld.

2024-04-25
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Mediaplan

mediaplan is een overzicht van alle media, die ter inschakeling voor een bepaalde communicatiecampagne worden voorgesteld. Inclusief het inschakelingsschema en de inschakelingskosten.

2024-04-25
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Mediaplan

Strategische selectie van media en mate van inschakeling daarvan ten dienste van een reclamecampagne.

2024-04-25
Prisma Groot Woordenboek Nederlands

Unieboek | Het Spectrum (2024)