Wat is de betekenis van Marktanalyse?

2024-04-18
Begrippenlijst consultancy and venturing

Jim Emanuels (2017)

Marktanalyse

De directe vraagomgeving van een organisatie heeft een doorslaggevende impact op de strategische, commerciële en operationele uitwerking van een voorgenomen investering. Marktanalyse is binnen new business planning één van de belangrijkste elementen van omgevingsonderzoek. Zonder marktanalyse mist new business planning een fundament voor de keuzen...

2024-04-18
Woordenboek Nederlands-Turks

Mehmet Kiriş (2024)

2024-04-18
Groot woordenboek der Nederlandse taal

Van Dale Uitgevers (1950)

Marktanalyse

v., wetenschappelijk onderzoek naar de factoren die vraag en aanbod op een bep. markt bepalen of daarop van invloed zijn.

2024-04-18
Economische encyclopedie

D.C. van der Poel (1940)

Marktanalyse

Wetenschappelijk onderzoek der factoren die vraag en aanbod op een bepaalde markt bepalen of beïnvloeden. In de eerste plaats vormt hierbij de statistiek van voortbrenging en verbruik een belangrijk hulpmiddel; daarnaast omvat de M. ook eventueele andere, de toekomstige vraag en het toekomstig aanbod beïnvloedende factoren. Voor de afzond...

2024-04-18
Katholieke Encyclopaedie

Uitgeverij Joost van den Vondel (1933-1939)

Marktanalyse

(handelsecon.), het onderzoek naar de samenstelling van het afzetgebied, als zoodanig een onderdeel van het conjunctuuronderzoek. Sinds eenigen tijd heeft deze analyse een meer wetenschappelijk karakter gekregen, waarbij de markt niet alleen geographisch wordt beschouwd, maar waarbij de markt meer abstract wordt bezien als de verhouding tusschen vr...

2024-04-18
Oosthoek Encyclopedie

Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)

marktanalyse

v., onderzoek naar de factoren die de markt beheersen. De marktanalyse richt speciaal de aandacht op de omvang van de door de (buitenlandse, nationale, regionale of plaatselijke) markt uitgeoefende huidige en toekomstige kwantitatieve en kwalitatieve vraag naar produkten of diensten met het oogmerk de verkoop-, produktie-en inkooppolitiek van de on...