Wat is de betekenis van Marketingplan?

2024-04-19
Codebreakers

Codebreakers zijn die hard marketeers.

Marketingplan

Een marketingplan is een rapport waarin alle commerciële inspanningen van een organisatie worden beschreven om bepaalde doelstellingen te behalen. Het plan is op intern en extern onderzoek gebaseerd. Hierop volgen strategische, tactische en operationele keuzes. Doordat zowel de interne als de externe omgeving als basis voor de strategie wordt gebru...

2024-04-19
Ontwerpen van technische innovaties

I. Oskam & L. Hoiting & K. Cowan & P. Souren (2012)

Marketingplan

Een marketingplan is een plan voor de marketing en marktintroductie van het innovatief product, waarin onder meer de marketingmix wordt beschreven.

2024-04-19
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties

André Heezen (2005)

Marketingplan

Een plan waarin wordt beschreven welke marktonderzoeken, verkoopacties en maatregelen nodig zijn om een bepaald product en/of een bepaalde dienst ‘in de markt’ te zetten.

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

marketingplan

Plan (beleidsnotitie) waarin de interne en externe omgeving van een productklasse, een productgroep of een merk worden geanalyseerd, resulterend in een SWOT-analyse en veelal een probleemstelling. In het plan worden vervolgens één of meer doelstellingen opgenomen, kunnen alternatieve oplossingen voor het probleem worden aangedragen en...

2024-04-19
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Marketingplan

Dit plan omschrijft, goed onderbouwd, hoe een organisatie de beschikbare middelen en marketingmix inzet om de markt optimaal te bewerken en haar doelstellingen te bereiken. Ook zet het plan uiteen hoeveel de verwachte winst bedraagt.