global marketing
Marketingactiviteiten door organisaties, gericht op doelgroepen die verspreid zijn over een groot aantal landen, waarbij gestreefd wordt naar een zo groot mogelijke uniformiteit in de marketingactiviteiten.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Marketingactiviteiten door organisaties, gericht op doelgroepen die verspreid zijn over een groot aantal landen, waarbij gestreefd wordt naar een zo groot mogelijke uniformiteit in de marketingactiviteiten.
NIMA (1993)
Marketingactiviteiten door organisaties, gericht op doelgroepen die verspreid zijn over een groot aantal landen, waarbij gestreefd wordt naar een zo groot mogelijke uniformiteit in de marketingactiviteiten. Soms wordt global marketing ook gedefinieerd als het coördineren van marketingactiviteiten in verschillende geografische markten, rekening...
Bronis Verhage (1989)
Internationale marketingbenadering waarbij het bedrijf zijn strategie in elk land niet aanpast aan de specifieke kenmerken van die markt, maar zich concentreert op de overeenkomsten tussen de afnemers in diverse landen en vanuit die optiek probeert om zijn wereldwijde marketingstrategie te standaardiseren
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: