evoked set
De groep producten of merken die voor de consument acceptabel zijn.
Henk Huizinga (2000)
Eng. denkbeeldige lijst; term van John A. Howard en J.N. Sheth (1969); in algemene zin de bewuste of gewenste kenmerken van een product, de kenmerken die het beste aansluiten bij de wensen van de consument. Oorspronkelijke betekenis: de producten die het eerst in aanmerking komen in het keuzeproces van de consument, de producten die de gewenste ken...
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Evoked set wordt in twee verschillende beteke¬nissen gebruikt: 1. (Meestal) Merkenrepertoire. 2. (Soms, in de taalkundig juistere betekenis) Spontane bekendheid. In dit geval wordt de term ‘evoked set’ vervangen door ‘consideration set’.
NIMA (1993)
Door Howard en Sheth geïntroduceerd concept, waarmee oorspronkelijk werd bedoeld de verzameling van producten die een consument acceptabel vindt voor een volgende aankoop. Sindsdien is het concept verder ontwikkeld en geoperationaliseerd. Gebruikelijker is thans te spreken van de consideration set en de choice set.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: