Wat is de betekenis van Earned media?

2024-03-29
Ensie Encyclopedie

Redactie Ensie (2022)

Earned media

Earned media is alle media-aandacht die gratis wordt verspreid. Een merk hoeft niet te betalen voor de exposure, maar heeft geen of slechts beperkt invloed op de boodschap. Earned media (of free publicity) is de tegenhanger van paid media, waarbij betaald wordt voor media-aandacht. Bij earned media heeft iemand de aandacht verdiend door nieuwswaard...

2024-03-29
Lisette Gerbrands

(Eind)redacteur Sanoma, Libelle TV en Libelle

Earned media

Earned media is een van de mediatypen binnen de marketing en communicatie die betrekking heeft op allerlei vormen van content die door derden wordt aangeleverd. De content die kan worden gezien als earned media is dus altijd vanuit een ander perspectief gecreëerd dan het perspectief van de onderneming zelf. Earned media is een van de mediatypen bin...

2024-03-29
De Communicatieprofessional

Piet Hein Coebergh (2015)

earned media

Verworven publiciteit, ofwel: free publicity / gratis publiciteit.

Wil je toegang tot alle 4 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-03-29
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

earned media

Content over de organisatie die door anderen gratis wordt geplaatst.