Wat is de betekenis van Direct-marketingcommunicatie?

2024-04-19
Basisboek Online Marketing

Marjolein Visser & Berend Sikkenga (2011)

Direct-marketingcommunicatie

Rechtstreekse communicatie van de fabrikant van een product of dienst met de eindafnemer.

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

direct-marketingcommunicatie

Alle communicatie tussen aanbieder en afnemer in het kader van het opbouwen en onderhouden van een directe, structurele relatie tussen de aanbieder en de afnemer. Is vaak gericht op respons, maar ook media als nieuwsbrieven en relatietijdschriften kunnen tot de direct-marketingcommunicatie worden gerekend.

2024-04-19
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Direct-marketingcommunicatie

Alle rechtstreekse communicatie tussen een aanbieder en zijn afnemers, doorgaans minder gericht op het uitlokken van een onmiddellijke respons dan op het creëren van een directe, structurele relatie met hen, waarbij onder meer gebruik wordt gemaakt van direct mail, telemarketing, nieuwsbrieven, relatietijdschriften en e-mail, vaak gekoppeld aan een...