Wat is de betekenis van direct mail?

2024-04-19
Op-en-top Nederlands

Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)

direct mail

(zelfstandig naamwoord) postreclame, persoonlijk gerichte reclame

2024-04-19
Klein hotelvademecum

Peter Joh .M. Zuidweg (2017)

Direct mail

Het onderhouden van contact met een vroegere gast door middel van persoonlijke brieven of geadresseerd drukwerk. Direct mail mag nooit clichéwerk zijn. Goede hotels gaan er vaak toe over de ‘historie’ van vaste gasten vast te leggen in een computerbestand om met behulp van deze gegevens een persoonlijke brief te kunnen opstellen.

2024-04-19
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

direct mail

Op naam gestelde, geschreven commerciële boodschap, die via een vervoersbedrijf bij de geadresseerde wordt bezorgd.

2024-04-19
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

direct mail

Rechtstreekse benadering van de doelgroep via de post of e-mail.

2024-04-19
Woordenboek vreemde woorden

A. Kolsteren en Ewoud Sanders (1994)

Direct mail

[Eng.] reclame per post die persoonlijk geadresseerd is.

2024-04-19
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Direct mail

Direct mail is elke vorm van rechtstreekse mediumcommunicatie, die geadresseerd per post wordt verspreid.

2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

direct mail

Een op naam gestelde, geschreven commerciële boodschap, die via een vervoersbedrijf bij de geadresseerde wordt bezorgd. Direct mail omvat bijvoorbeeld een envelop, een brief, toelichtingsmateriaal, een responsdrager, een stuffer en een antwoordenvelop.

2024-04-19
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Direct mail

direct mail is elke vorm van rechtstreekse mediumcommunicatie, die geadresseerd per post wordt verspreid.

Wil je toegang tot alle 12 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-04-19
Woordenboek Nederlandse termen van Bibliotheek en documentaire informatie

dr. P.J. van Swigchem en E.J. Slot (1990)

direct mail

verkoop via de post, door enkele grote uitgeverijen gebruikt als enige verkoopmethode, door andere als methode om gespecialiseerde boeken en/of andere uitgaven aan een specifiek publiek aan te bieden.