Wat is de betekenis van Customer Effort Score (CES)?

2024-03-28
Ensie Encyclopedie

Redactie Ensie (2022)

Customer Effort Score (CES)

De Customer Effort Score (CES) geeft antwoord op de vraag: “Hoeveel moeite heeft het je als klant gekost om antwoord te krijgen op je vraag. De antwoorden die de klant kan geven, variëren van zeer weinig moeite tot zeer veel moeite. Klanten hechten er steeds meer belang aan om eenvoudig, snel en effectief zaken te doen. De...

2024-03-28
Media monitoring begrippenlijst

Clipit media (2020)

Customer effort score (CES)

CES is een klantgerichte KPI die inzicht geeft in de ervaring van de klant. Belangrijk is in welke mate men de vragen van een klant kan beantwoorden. Het is een meetinstrument, bedoeld om de klanttevredenheid te meten. Door dit te meten en op tijd veranderingen door te kunnen voeren in de (klanten)service, behouden bedrijven de loyaliteit van de co...