administratieve organisatie
administratieve organisatie - Het geheel van regels en procedures en andere maatregelen die tot doel hebben de administratie van een bedrijf of instelling optimaal te laten verlopen.
Frits Conijn & R.M. van Poll (2003)
administratieve organisatie - Het geheel van regels en procedures en andere maatregelen die tot doel hebben de administratie van een bedrijf of instelling optimaal te laten verlopen.
Drs. J. Heemstra & Drs. H.E. Wijnberg (1991)
Dit vormt een onderdeel van het totale vraagstuk van de interne organisatie. Het is het geheel van organisatorische maatregelen die direct dan wel indirect gericht zijn op de goede werking van de administratie.
Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)
administratieve organisatie - het geheel van organisatorische maatregelen dat direct of indirect betrekking heeft op de goede werking van een administratie. Administratieve organisatie omvat dus niet alleen de organisatie van een administratie. Binnen de totaliteit van de interne organisatie wordt de administratieve organisatie gezien als het admin...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: