Wat is de betekenis van Administratie?

2024-04-17
Nederlandstalige WikiWoordenboek

Wiktionary (2019)

administratie

administratie - Zelfstandignaamwoord 1. (bedrijfskunde) de plaats waar gegevens zorgvuldig worden vastgelegd zodat ze later terug te vinden of te controleren zijn Zijn inschrijving kon niet worden teruggevonden in de administratie. 2. beherend orgaan van een instantie inclusief de administ...

2024-04-17
Vastgoedmanagement

Willem G. Keeris (2018-2019)

Administratie

Administratie is de algemeen gehanteerde benaming voor de schriftelijke vastlegging van de financiële situatie qua inkomsten en uitgaven binnen een huishouding, of onderneming.

2024-04-17
Muiswerk Educatief

Muiswerk Educatief (2017)

administratie

administratie - zelfstandig naamwoord uitspraak: ad-mi-ni-straat-sie 1. het bijhouden van gegevens van een bedrijf of organisatie ♢ onze administratie is perfect in orde 2. het kantoor waarin de gegevens worden bijgehouden...

2024-04-17
Typisch Vlaams woordenboek

Ludo Permentier en Rik Schutz (2015)

administratie

overheid Als hij nadien dan perfect legaal weer ons land kan binnenkomen, vinden wij het niet logisch dat diezelfde administratie hem vraagt om die peperdure factuur toch nog te betalen. (De Standaard) Belgisch-Nederlandse Standaardtaal Gangbaarheid: 7 Vlaamsheid: 2

2024-04-17
Vlaams-Nederlands woordenboek

Peter Bakema (2003)

administratie

(de) in België ook: rijksdienst, overheidsdienst, het ambtenarenapparaat - hij is bij de administratie, in rijksdienst, overheidsdienst. Ook de administratie kan zich niet meer legitimeren door te wijzen op de wet en de grondwet. Ze moet zich permanent bewijzen. - Fedra, mei 2002.

2024-04-17
Basisboek Recht

O.A.P. van der Roest (2000)

Administratie

Overheid, bestuur.

2024-04-17
Vreemd Nederlands

Jan Meulendijks (1993)

Administratie

schrijfwerk van een vereniging; beheer

2024-04-17
Management begrippenlijst

Drs. J. Heemstra & Drs. H.E. Wijnberg (1991)

Administratie

Het proces gericht op het systematisch verzamelen, vastleggen, verwerken en verstrekken van informatie ten behoeve van het besturen en doen functioneren van een huishouding en ten behoeve van de verantwoording die daartoe moet worden afgelegd.

Wil je toegang tot alle 20 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-04-17
Art & Architecture Thesaurus

Getty Research Institute (1990)

administratie

administratie - Alle zaken en handelingen die betrekking hebben op het beheer van een organisatie, met name in verband met het budget, het personeel en de productie. De term administratie wordt in engere zin ook gebruikt voor al de schriftstukken die tot een dergelijk beheer behoren.