Bart Welzen

Ensie.nl

Gepubliceerd op 18-05-2016

2016-05-18

Evergreen content

betekenis & definitie

Evergreen content is een vorm van content op websites die van alle tijden geldig is en tevens relevant is. De term evergreen content verwijst dan ook impliciet naar de evergreen bomen en planten, die het gehele jaar groen blijven.

Binnen de online marketing is zogenaamde evergreen content voor veel bedrijven of organisaties erg aantrekkelijk. Omdat evergreen content ten alle tijden relevant blijft, behoeft er slechts een eenmalige investering te worden gedaan. Evergreen content gaat dus bijvoorbeeld niet over actualiteiten, bepaalde trends op het gebied van mode of lifestyle, statistieken die kunnen veranderen of artikelen over een bepaald evenement. Evergreen content is bedoeld om voor alle tijden relevant te zijn. Hierdoor zullen artikelen of andere vormen van redactionele content die voldoen aan evergreen content vaak bovenaan verschijnen bij internet zoekmachines wanneer men naar een relevante term zoekt.

Hoewel evergreen content dus duidelijke voordelen heeft ten opzichte van andere vormen van content, het betreft met name een eenmalige tijdsinvestering, is goede evergreen content niet zomaar geschreven. Wat betreft evergreen content is het aan te raden om in te gaan op een zo specifiek mogelijk onderwerp en niet uit te wijden naar andere onderwerpen. Daarnaast dient men niet te veel technische taal willen gebruiken, veel mensen die op zoekmachines op internet zoeken naar bepaalde termen, willen juist toegankelijke informatie. Ook geldt dat evergreen content meer dan alleen duurzaam is. In principe is namelijk alle content dat op het internet wordt geplaatst duurzaam, evergreen content is bovendien van alle tijden relevant.