Bart Vissers

Schrijver op Ensie

Gepubliceerd op 21-05-2019

Content Marketing

betekenis & definitie

Content marketing is een strategische marktbenadering gefocust op het aanbieden van kennis en informatie via het juiste kanaal en voor het juiste publiek met als uiteindelijke doel deze om te zetten tot winstgevend klantgedrag. (Pullizi, 2010) (Renkema, 2015)

De kunst van content marketing is om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Hierbij lever je relevante en waardevolle informatie over de behoeftes van jouw doelgroep, waarbij je de helpende biedt bij de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten. Vervolgens wordt deze content via het juiste kanaal aangeboden met als doel de klanten aan te trekken en te binden.

Kortom is het doel van content marketing om via een doordachte mix van on- en offline middelen en (sociale) media een prospect te verleiden de volgende stap te zetten in de customer journey. (VDI, 2018)

Vaak gebeurt dit aanbieden van relevante en waardevolle informatie in de vorm van een blog of een whitepaper. Een nadeel hierbij is dat er met enige regelmaat nieuwe blogs en whitepapers verschijnen, waardoor een organisatie hiervoor een uitgeefproces moet inrichten. (Renkema, 2015)