Daniël Mulder

Author of the Dutch blog Google+ Marketing at google-plus-marketing.nl, co-founder rankwise SEO (.net) and content marketing specialist. Freelance advisor en supplier of strategic content for freelancers and businesses.

Gepubliceerd op 26-06-2015

Google Plus

betekenis & definitie

Google+ (Google Plus) is het sociale netwerk (social network) van Google en overspant alle andere diensten binnen het Google platform als een universele sociale laag waardoor sociale signalen beschikbaar zijn voor alle onderdelen van het platform.

Binnen het Google platform is de voornaamste rol van Google+ om sociale signalen te leveren voor het kwalificeren van de informatie die aanwezig is in de bronnen van Google's zoekmachine (Google Search). Google Authorship is onderdeel van Google+ en speelt een belangrijke rol bij het kwalificeren van de informatie voor Google Search. Reclame zorgt er voor dat sociale signalen niet bruikbaar zijn voor het kwalificeren van informatie. Binnen het verdienmodel van Google wordt Google+ dan ook niet gezien als een product met directe omzet maar als een onderdeel van de technologie van Google Search. Met Google Search moet de uiteindelijke omzet gerealiseerd worden. Om deze reden is Google+ ontworpen om kosteloos en reclamevrij te zijn en te blijven.